Tartsuk fiatalon agyunkat rendszeres sétával

Egy friss tanulmány szerint a napi legalább 15 perces séta évekkel hosszabbíthatja meg az életet. A természetben töltött idő stresszcsökkentő hatással bír, emeli a kreativitás- és önkontroll-szintünket, és boldogságot is okoz.

Agyunk meghálálja a hosszú sétákat

Daniel Levitin neurológus néhány hete megjelent Sikeres öregedés (Successful Aging) című könyvében rendszeres kirándulásra buzdít mindenkit, hiszen - ahogy írja - a túrázás nemcsak kiváló szabadidős tevékenység, hanem még az agyat is fiatalon tartja.

"Ha az agy egészségéről beszélünk, akkor nagyon fontos a hippokampusz - a memóriát tartalmazó agyrész - abból a szempontból, hogy emlékezzünk hová megyünk, hol találunk táplálékot, hol vannak a társaink, és hogy távol tartsuk magunkat a veszélyektől. A geonavigációt pedig legegyszerűbben túrázás közben tudjuk gyakorolni. Ha agyunk ezen részét nem tartjuk mozgásban, az agysorvadást okozhat" - figyelmeztet az idegtudós.

A gyaloglás rendszerezi az elmét

A nagy gondolkodók és kreatív emberek sokasága is tanúsítja, hogy a természetben tett hosszabb séták során gyakorta új ötletekkel leszünk gazdagabbak. Ahogy Craig Mod író is vallja: "a gyaloglás elrendezi az elmét - és lehetővé teszi az én felfedezését".

A SZENIOROK című riportkönyvben is hasonlóan vélekedik a rendszeres sétáról Prof. Dr. Bagdy Emőke klinikai szakpszichológus, ahogy a könyvben olvasható:

"Szeretek gyalogolni, hatalmas sétákat teszek. Van lemért harminc, negyvenöt és hatvan perces sétautam. A három közül egyet mindenképp megteszek minden nap. Az egész napi feszültségemet egyrészt aktív, másrészt passzív relaxációval kell lecsillapítanom. A séta nagyon megnyugtat, minden lépéssel kioldódik belőlem valami aznapi gond, egyre békésebb vagyok, egyre több gondolat kerül a helyére."

Forrás: 1

Ha tetszett a bejegyzés, olvassa el a Birdbooks többi cikkét is, és csatlakozzon a Birdbooks Kiadó közösségéhez